Жулиана Кехайова

Имаме удоволствието да Ви съобщим, че вече сме част от голямото Sport Pass семейство. От днес може да тренирате като използвате Вашата Sport Pass карта в залите на InForce.

Sport Pass е иновативна спортна програма, която Ви дава неограничена възможност да тренирате всеки месец, в удобен за Вас спортен клуб и локация в цяла България. Можете свободно да избирате от богатия избор на предлагани спортни активности и класове, и да направите всеки ваш ден различен и неповторим. Всичко това събрано в една карта – Sport Pass и InForce .

Едуард Ваклинов

В днешното, модерно време се опитваме да избягаме от действителността (проблеми в работата, роднински скандали и т.н) като се разсейваме с музика, интернет сърфиране, блянове върху по-добро бъдеще. Поради тази причина, бихме могли да стигнем до извода, че рядко осъзнаваме какво се случва около нас докато работим или вървим по улицата, именно защото се капсулираме и не обръщаме внимание на заобикалящата ни среда и случващите се събития.

Тук е добре да си зададем един много важен въпрос – какво ако сме били обект на наблюдение в продължение на дни и даденият агресор само чака решителния момент, в който да останем сами, разсеяни, гледайки в телефона си, за да ни удари в гръб? Или когато минаваме напряко през неосветени участъци на улицата през нощта и той ни причаква някъде по пътя? Независимо от ситуацията, в която попадаме, всяко невнимание от наша страна би могло да ни направи подходяща плячка за всеки хулиган/обирджия. Затова е необходимо да сме нащрек постоянно, когато сме на улицата.

Но за да разберем как да се предпазим от дадени опасни ситуации не е достатъчно само да сме наблюдателни, защото няма как във всеки един момент да сме напълно готови и наясно дали някой не ни преследва и дали няма да ни нападне. Трябва да разберем как действат агресорите, какво ги подтиква и как избират жертвите си. Най- често обект на насилие и агресия са именно лесно-разсеяните хора: слушащи музика, говорейки по телефона, забивайки главата си надолу, докато ходят по тротоара с ръце в джобовете на дънките си. Също така хора, които са слаботелесни, които ходят индивидуално. Идеята на агресора е да спечели в дадената ситуация, затова не би се нахвърлил сам върху един по-силен от него противник. Никой нападател не би рискувал, освен ако не е напълно сигурен, че има шанс за надделяване над жертвата си. Ако се поставим на мястото на нападателите не бихме ли направили същото?

Горе-посочените примери обясняват защо хората, докладващи за нападения над тях, най-често не могат да опишат агресорите си – всичко става мигновено в рамките на няколко секунди. Идеята тук е да не изглеждаме като овца в лицето на агресора, който в случая е вълкът. Затова е добре да вдигаме главата си повече докато ходим, да се оглеждаме за съмнителни хора около нас, какво вършат, какво държат в ръцете си, с периферното зрение да оценяваме събитията около нас.

Идеята тук, която стресирам толкова, е превенция на кризисна ситуация, която би могла да доведе до пряк физически сблъсък – не споменавам момента, в който се сбиваме пряко с нападателя, защото винаги е по-добре да избягаме от опасността, отколкото да се изправим пред нея. Важното е да се разбере, че във всеки един момент в ежедневието ни, трябва да изглеждаме по уверени в себе си и да не бъдем уязвими в лицето на престъпността. Така увеличаваме шансовете ни за успех срещу потенциални заплахи за живота/здравето си.

Не съществува система/бойно изкуство, които напълно да подготвят човек за справяне с конфронтация. Потенциалните нападатели избират лесни жертви, те са планирали своя ход, а жертвата – не. Това, което е желателно човек да прави, за да може да се прибере при семейството си жив и здрав, е да бъде по-нащрек в заобикалящата го среда и да знае във всеки даден момент как да реагира подходящо, в зависимост от проблема, пред който е изправен.

admin

С огромно вълнение ви съобщаваме, че вече сме част от голямото MultiSport семейство. От днес може да тренирате, като изпозвате Вашата MultiSport карта в залите на InForce BG.

InForce Krav Maga e бойна зала, намираща се в идеалния център на София и в която можете да се впуснете в разнообразни Крав Мага, Айкидо, Кикбокс, Джу Джицу, Табата и KravFit тренировки и предизвикателства за най-малките. Нашият екит от професионалисти ще ви помогне да надградите своите възможности, като съумеете да предпазите Вас и Вашите близки от заобикалящите ни рискове и опастности. Възползвайте се сега!

InForce Dance Move e танцова зала, където може да се потопите в магията на танца. Разполагаме с богат избор за всеки вкус и възраст: Lady Style Hip Hop, Афро танци, спортни танци за деца, както и класически балет.
В никакъв случай не пропускайте да надскочите себе си и да полетите с Kangoo Jumps клас – забавлението е гарантирано. За любителите на супер интензивните тренировки предлагаме – Body Shaping и Зумба. Танците от нас – усмивките от Вас!

Груповите тренировки и забавлението са подходящи за всички възрасти – от напълно начинаещи до напреднали. Можете да ни намерите от Понеделник до Неделя на ул. Брегалница 66. Предизвикайте себе си като разгледате пълния ни график и се запишете за клас на www.inforce.bg.

MultiSport е програма за социални придобивки, която Ви дава възможност да тренирате неограничено всеки месец, в удобна за вас спортна зала и локация в цяла България. Можете свободно да избирате от богатия избор на предлагани класове и да направите всеки ваш ден неповторим. Всичко това събрано в една карта – MultiSport и InForce BG. Погрижили сме се и за най-малките бъдещи спортисти с MultiSport карти за деца.

Не пропускайте да попитате вашия работодател за възможностите за MultiSport Карта. Очакваме Ви!

Жулиана Кехайова

Танцът не е просто забавление – той е необходим витамин за Вашето здраве

Танцът има способността да разсейва вниманието ни от ежедневните задължения и проблеми. Без значение от стила – Хаус, Макарена или наши, собственоръчно обработени движения, всеки се е „изгубвал“ безусловно в ритъма на танца, следван от моментен порив или емоционално състояние.

Освен с качествата си да „лекува“ душата, танцът има съществени предимства в подобряването на нашето здраве. Изследванията показват, че танцуването може да подобри менталното състояние на човек като стимулира производството на хормона на щастието. Готови ли сте да събудите щастието, докато раздвижвате тялото и духа си?

Танцът – по-добрата Кардио тренировка

Подобно на всяка лека и ползотворна кардио тренировка, танцуването оказва благоприятно влияние на сърдечно-съдовата система, подобрява издръжливостта, дава сила и укрепва костите и мускулите, като ни предпазва от болести. Като оставим настрана всички предимства  свързани с подобряването на сърдечно-съдовите дейности, танцът притежава онази малка, магическа частица, която не може да бъде открита при останалите леки, подгряващи упражнения.

Според тренировъчния психолог и лидер на образователния екип към Американската Национална Академия за Спортна медицина – Фабио Комана: „Танцът ни дава повече от традиционната кардио тренировка“. Комана описва петте компонента на фитнес тренировката: 1) сърдечно-съдова издръжливост, 2) гъвкавост,  3) мускулна издръжливост, 4) стойка на тялото 5) мускулна сила. Упражнение като бягането на пътека например, може да подобри сърдечно-съдовото състояние на човек, но танцуването обхваща и останалите два компонента, изброени по-горе: мускулна издръжливост и гъвкавост. А тези компоненти са в основата на усъвършенстван баланс, подвижност, координация, сила,  реактивност и бързина. Комана допълва, че тези изброени критерии за истинско кардио, не се отнасят за така наречените „бавни“ танци. Целта е да се стремите към ниво на натоварване и скорост между 5 и 7 при скала от 1 до 10; като 1 отговаря на режим почивка, а 10 е най-натоварващото и трудно нещо, което можете да направите.

Танцът е забавление

Комана казва: „Ако упражнението не е приятно преживяване, по-добре да не се захващаме“. Основната идея е в това, че танцуването е разбираемо, приятно и забавно по начин, който бягането на пътеката вероятно никога няма да бъде. Също така, раздвижването на духа и тялото по този начин, може да стимулира производството на хормоните на щастието: Серотонин и Ендорфин. Хората си мислят: „Аз не тренирам, аз ТАНЦУВАМ“, но накрая на деня, вие горите калории, докато се движите; това е също толкова пълноценно, както и кардио тренировка“, допълва Комана.

Танцът – Социално преживяване

Както обичаме да танцуваме докато никой не ни гледа, има и нещо неустоимо в танцуването с други хора, без значение дали е с партньор, в клас или street dancing с приятели. Комана твърди, че: „Груповият фитнес е добил популярност, благодарение на Зумба“. Груповата тренировка спомага за по-лесно справяне с трудните за изпълнение задачи и повишава отговорността у хората.

Танцът е подходящ за всеки

Едно от най-положителните неща относно танцуването е, че то е подходящо за всички, за разлика от останалите видове тренировки. Някои хора се чувстват неуверени в своите способности и ги е срам да ги покажат. Танцът е забавление и състояние, при което се отпускаш и наслаждаваш на момента. Във всеки от нас се крие танцьор и когато движим тялото си в ритъма на танца , ние инстинктивно се усмихваме и продължаваме да се наслаждаваме. В танца няма място за притеснение, трябва да излезеш от зоната си на комфорт и да се фокусираш върху собствените си възможности и емоции, и да забравиш за оценката на околните.

Танцуване = Остър ум

Всички сме чували как начина на живот влияе върху пълноценния сън и по този начин предпазва качеството и остротата на мисълта и ума ни, е това вече се отнася и за танцуването. Според най-новите проучвания на Американските списания по Медицина – редовните тренировки и движение спомагат със 76% за намаляване на риска от разболяване от деменция. Няма данни, други дейности, като каране на колело, разходки, вършене на домашни задължения, да имат ефект върху намаляване риска от болести.

Танцът – необходимият баланс на тялото

За разлика от традиционните кардио тренировки, които са строго структурирани и енергични, танцът дава повече свобода, позволявайки ни да променяне темпото, например когато тялото има нужда от почивка. По този начин тялото се травмира значително по-малко, защото не трябва да се тревожи за достигане на определено ниво на бързина, а винаги може да забави темпото и да импровизира. Изследванията показват, че танцуването, както и носенето на предмети при вървене, могат да подобрят баланса на тялото и да ни предпазят от неприятни падания. Затова, обувайте обувките за танци и отрийте баланса в себе си и в заобикалящия ви свят.

Очаквайте с нетърпение още полезни статии на www.inforce.bg, както и на нашата Facebook страница – InForce Dance Move 🙂